.

Da je zdrava hrana ukusna, svi ljudi na svijetu bili bi mršavi.

petak, 5. travnja 2019.

Suhi burek


Kolegica je slavila rođendan i počastila nas je kolačima, tortom i nečim što je ona zvala Burek s piletinom. Napravila je taj „burek“ od kupovnih kora i komadića pilećeg mesa. Ok, ne smetaju meni kupovne kore i ja sam ih koristila jer nisam uvijek imala vremena raditi domaće kore. Ali, kako je to bilo suho! 

Ona je to zvala Burek s piletinom, ali to je valjda nekakav dijetni, zdravi/zdraviji „burek“(?). Sad će netko reći da burek ne može biti dijetni ili zdrav itd. Dobro, ne znam kako da to nazovem, ali s burekom to veze imalo nije. To je sve bilo taaaaaaako suho, imala sam dojam da su kore izvukle i vlagu iz piletine pa je i ona bila suha. A i tu piletinu je vrlo vjerojatno dinstala na vodi! To kao da je bilo napravljeno od nekakvog tankog, nemasnog lisnatog tijesta. Ok, mora se burek listati, ali ne smije biti skroz suh!

Pravi burek je mastan, ne smije plivati u masnoći, ali mora biti mastan! Kad kupujem burek ili sirnicu u pekari, obično ga stave u papirnatu škarniclu  i plastičnu vrećicu: ako je škarnicla sva natopljena masnoćom, te je čak i zamastila vrećicu - onda znam da je dobro napravljano!
Naravno, ima i pekara koje rade te kojekakve suhe „bureke“. Zaista je sramota kad se te kojekakve suhonjave nazivaju burekom.

Ovo što je kolegica donijela, to masnoće vidjelo nije! Ne poznajem ju dovoljno da bih znala jer ona nekakav zdravožderski freak. Kolače i tortu je također ona radila i bili su pravi, onakvi kakve ja volim: nezdravi (tj. od tradicionalnih nezdravih sastojaka) i jako fini!
Ali taj „burak“… Zašto to nije jednostavno nazvala pravim imenom: dijetna/zdrava/zdravija pita s piletinom?

Stvarno je sramota te nekakve moderne zdravije varijante tradicionalnih ukusnih jela nazivati imenom tih tradicionalnih jela. Samo vi radite i jedite si te svoje zdrave, zdravije, dijetne… varijante, ali onda to nekako drugačije nazovite, nemojte reći da je to burek, nego recite da je to npr. zdrava mesna pita s piletinom i sl.

Šteta što na poslu nemamo nekoga u čijoj obitelji mame, bake, tete… rade tradicionalna jela poput bureka pa bi onda ovoj glupači bio objasnio da to nije burek. Ja znam da to, što je ona donijela, nije burek, ali u mojoj obitelji (okolica Zagreba) se takve stvari nisu pripremale. Ja sam radila bureke i sirnice po receptima s interneta, a i jedna bivša kolegica iz Hercegovine mi je bila dala recept svoje mame – ali ja nisam stručnjak za to pa se ne osjećam pozvana prozivati druge.
Al, stvarno je sramota takvu suhonjavu (s piletinom) nazivati burekom.


Nema komentara:

Objavi komentar