.

Da je zdrava hrana ukusna, svi ljudi na svijetu bili bi mršavi.

četvrtak, 9. kolovoza 2018.

Lchf 3 - Što (ne) jedem?


Smršavila sam još pola kile na tom lchf-u. Danas je 14. dan.
1 kila u 14 dana? Ok, ne očekujem da ću mršaviti kilu dnevno, ali nisam nimalo oduševljena s obzirom na to čega sam se sve odrekla.

Obično se kaže da netko na dijeti ne mršavi jer jede ono što ne smije. Na ovoj dijeti ja valjda ne mršavim zato što ne jedem ono što bih morala(?). Naime, postoje neke stvari koje se jedu na lchf-u, a koje se meni stvarno, ali zaista totalno i potpuno gade.




Da krenemo redom…

Prva na popisu je juha od kostiju. Ajme. Meni se gadi sve što spada pod juhu (guste, kremaste, s tjesteninom, povrtne…). A s obzirom na činjenicu da sam 16ak godina bila vegetarijanka: gadi mi se i meso i kosti. Ionako mi je veliki problem barem za 2 obroka (ručak i večeru) jesti meso (s tim sam imala problem i na zdravoj dijetnoj prehrani kojom su me liječnici maltretirali), a da se još silim jesti i te juhetine??? Nemam iskustva s pripremanjem te juhe od kostiju, al čitala sam o tome po forumima. Jedna lchf-ovka piše da to kuha po 6 sati, a druga piše da ona to ostavi da se kuha 10ak sati preko noći. Ajme. Na stranu činjenica da se te juhe  meni gade, ja nemam novaca da trošim struju ili plin na kuhanje toga i točka. Već sam pisala o tome da su dijete poput lchf-a za bogate, to se vidi i iz spomenutog primjera: jedenje mesa svaki dan za 2-3 obroka i višesatno nakuhavanje tih juha barem jednom tjedno.

U ovu kategoriju gadosti spadaju i iznutrice. Ja sam odrasla na selu i kod nas su se uvijek nakon klanja nekih životinja pripremale iznutrice, pržila se i krv itd. Otkad pamtim, ja samo što nisam padala u nesvijest od smrada i pogleda na to. Iznutrice u tom obliku zadnji put sam probala kao dijete, prije više od 25 godina i ja nemam apsolutno, ali zaista apsolutno ama baš nikakvu namjeru jesti to sad na lchf-u. 
Ok, pisala sam već da nemam ništa protiv kad su iznutrice, papci, koža, crijeva, dlaka, itd. samljeveni u npr. hrenovkama. Nisam neki obožavatelj hrenovki, ali ukusne su: u njih su dodani pravi aditivi pa mi se ne gade. Pisala sam već da nemam ništa protiv dodavanja aditiva i eova u hranu jer to hrani poboljšava okus, hrenovke su dobar primjer za to. Naravno, na lchf-u su zabranjene.

E da, u ovu kategoriju spadaju još i čvarci i špek. Čvarke sam zadnji put pokušala jesti prije 15ak godina. Ajme. Ja čvarke zaista nemam namjeru jesti sad na lchf-u. A špek mi se totalno gadi. Znam da to ljudi (pogotovo kod mene na selu) jedu samo, bez ičega, za doručak večeru, uz bijeli kruh. Ne znam bih li se uspjela natjerati da to pojedem čak i da smijem jesti bijeli kruh. Bila sam umiješala narezani špek u umak od mljevenog mesa, ali ja sam to poslije čeprkala van i ostavila sam komadiće  na tanjuru.

Kao što sam već napisala, ne volim nikakvo meso, zato sam i bila vegetarijanka, ali sad za 2 obroka dnevno jedem malo mesa jer nemam što drugo jesti na toj dijeti. Negdje sam pročitala da bi na lchf-u trebalo za obrok  jesti 1/3 mesa i 2/3 povrća, kod mene je to 1/5 mesa i 4/5 povrća.

Idemo na sljedeću skupinu gadosti…

Na onoj zdravoj hrani kojom su me liječnici maltretirali bilo mi je preporučeno da upotrebljavam maslinovo ulje. Ja sam to apsolutno ignorirala i upotrebljavala sam kao i prije: biljno, sojino i suncokretovo. Sad na lchf-u ne smijem jesti ta fina ulja, nego ono odurno maslinovo. Kupila sam maslinovo ulje prvi put u životu (ajme, kako je to skupo, da ponavljam se: već smo ustanovili da je ovo dijeta za bogate). Nisam ja sad prvi put probala maslinovo ulje, dobro znam kakvo je (zato ga i nisam upotrebljavala). Moja mama ga ja bila kupila prije 20ak godina pa nam je jedna flaša toga stajala godinama u kuhinjskom ormariću dok nije završilo u smeću, a i mala sam i tu ne-čast negdje na ručkovima/večerama/slavljima okusiti nešto što je pripremljeno s maslinovim uljem. Ajme, stvarno je odurno. Ja koristim svinjsku mast, a ovo maslinovo ulje, gledam i ne znam što bih s njim. Čitala sam na nekom lchf-ovskom blogu kako blogerica piše da je napravila nekakav lchf kruh i mackala ga u maslinovo ulje i jela! Ajme, ja sad samo kad pomislim na to: diže mi se želudac. To je ogavno.

Zašto sam uopće kupila to maslinovo ulje? Ah, pročitala sam da se na lchf-u može jesti domaća majoneza. I naravno da sam ja to išla probati. Ajme. Kako to ima oduran okus. Da, to se priprema kao majoneza, ali taj rezultat koji se dobije: izgleda to kao majoneza, ali nema okus majoneze! 2 deci maslinovog ulja završila su u smeću. 
Ja inače nisam ljubitelj majoneze, volim ju jedino u Francuskoj salati i zapravo sam ju prije samo za to i upotrebljavala (nisam ju stavljala u sendviče i nisam ju upotrebljavala kao umak itd.). Znam da puno ljudi kaže da to jedu za Božić i Uskrs, ali ja sam često jela Francusku salatu. Radila sam ju barem jednom mjesečno, a ljeti i češće, volim ju jesti onako hladnu iz hladnjaka. Ljeti bih napravila veću količinu i imala bih ju u hladnjaku par dana. Uz Francusku i par šnita bijelog kruha meni ne treba nikakvo meso. Znam da svi trkeljaju da se Francuska salata  može pokvariti, pogotovo ljeti pa ju zato ne rade itd., ja se nikad nisam otrovala, a imala sam ju u hladnjaku i do 5 dana. U mojoj Francuskoj salata uvijek je prevladavao krumpir (znam da neki rade neke tvorevine od mrkve, graška i majoneze – to nije Francuska salata!!!) Ja sam npr. na 1,5 kg krumpira stavila oko 200 g mrkve,  200 g graška, par kiselih krastavaca i obavezno kupovnu majonezu.  Kuhana jaja nisam stavljala jer ih ne volim, a nisam dodavala ni šunku ili jabuku itd. (znam da ljudi dodaju takve stvari).

Kao što sam u prethodnoj rečenici spomenula: ne volim ni jaja. Nemam ja problem s jajima u npr. kolačima, dok nisam bila na ovim dijetama i dok sam pekla kolače, radila sam torte u koje je išlo i po 20 jaja (ne mislim na torte na kat, nego na jednu torticu promjera 24-26 cm: par jaja u biskvite, par u kremu i za čas je to 20 jaja). I to mi nije smetalo. Ali da jedem kuhana ili pečena jaja ili omlet, ajme užasa! Jaja kao samostalno jelo nisam jela više od 20 godina – ja zaista ne volim jaja! Pa napisala sam da čak ni u Francusku salatu nisam stavljala kuhana jaja! Dok sam bila na onoj zdravoj dijetnoj prehrani kojom su me liječnici maltretirali, smjela sam pojesti 2 jaja tjedno. Na lchf-u se smije pojesti i više od 2 jaja dnevno. Ajme. Ja ne znam kako da se sad natrpavam tim tolikom jajima. Ako ja u 7 dana pojedem 7 jaja – to je super! Probala sam onaj ko neki kapućino(?) od jaja – to je završilo u zahodu i dobro da se nisam zbljuvala. Radila sam i nekakav omlet od 12 jaja i blitve. Ajme. To je tjedan dana stajalo u hladnjaku i nikako da to pojedem i na kraju sam dio bacila.

Sljedeća skupina gadosti su orašasti plodovi: lješnjaci, bademi i sve moguće vrste oraha. Dok sam smjela jesti fine kolače, ja sebi nisam nikad stavljala orašaste plodove u biskvite ili kreme jer ih ne volim (pisala sam već da ne volim ni Nutellu jer sadrži lješnjake). A na svakoj stranici o lchf-u čitam: kad ste gladni, grickajte bademe, orahe, lješnjake… Ajme. Dakle, kad se meni jede fini čips od krumpira ili neki fini krekeri itd. da jedem ove odurne orašaste plodove???  Nema šanse. Ok, znam da je to dijeta i da se meni ne treba sviđati to što jedem (i zaista mi se ne sviđa!), ali ovo što treba jesti na lchf- to je jednostavno odurno, to nije humano.
A tek lchf „kruh“(?)! Ajme. To su nekakve mase od mljevenih orašastih plodova i sjemenja te tone jaje. Ne znam što je to, ali to nije kruh. Napravila sam nekakav „kruh“ (sramota je to zvati kruhom, ali nemam drugu riječ za tu tvorevinu). Ajme. Kako je to odurnog okusa i kako smrdi po jajima! Već sam pisala o tome da je ovo dijeta za bogate, za te orašaste plodove stvarno treba imati novaca. Meni je žao novaca koje sam potrošila na sastojke za izradu tog kruha.

Kad sam već kod orašastih plodova, prelazim na sjemenje.
Radila sam nekakve grisine od mljevenih sjemenki. Nema to veze s pravim, finim grisinima, ali eto, to se tako zove. Pojela sam 2 grisina i osjećala sam nekakvu težinu u želucu, ali nisam znala od čega, može biti i od nečeg drugog što sam taj dan pojela. Sljedeći dan, opet ista stvar. Treći dan sam odmah u jutro pojela 2 grisina nakon kojih sam osjećala težinu u želucu. Dakle, velika količina mljevenih sjemenki (lana i sezama) kod mene izaziva takav osjećaj. Nije se meni bljuvalo ni spavalo, nisam imala proljev…, ali definitivno bih to opisala kao loš osjećaj u želucu. Svih onih godina (prije nego su me liječnici „liječili“(???) zdravom hranom), dok sam jela svu onu tzv. nezdravu hranu (bijeli šećer i bijelo brašno, sve prženo, kalorično, maaasno i fiiino itd.) nisam se nikad osjećala loše kao nakon ovih grisina. Prije sam taj lan i sezam pojela jedino kad je time bilo posipano pecivo od mojeg omiljenog fiiinog bijelog brašna, ali to su bile male količine tog sjemenja.
Često sam pisala kako ne razumijem zdravoždere jer je njima od neke hrane zlo, bljuje im se itd., itd., itd., no konačno sam uspjela naći nešto od čega se ja baš i ne osjećam dobro.

Oni koji su proučavali lchf čuli su za zelenu kuru. To je zapravo varijanta lchf-a na kojoj dobro da se išta smije jesti. Zabranjeno je sve voće i svi mliječni proizvodi. Da odmah kažem: ja nisam na tome!

Ne jedem voće, ali jedem mliječne proizvode: masni svježi sir, mozzarellu, kajmak, krem sir  i mileram/masno kiselo vrhnje. Da toga nema, ne znam što bih jela. Ne mogu se cijeli dan natrpavati mesom koje mi se gadi i zelenjavom koja je u biti voda (krastavci, rajčice…).

Na „običnom“  lchf-u smije jesti kiselo voće (bobičasto i agrumi). Bez toga mogu jer ni inače ne volim kiselo voće (osim u kolačima!). Ni zadnja 2 tjedna na lchf-u nisam jela nikakvo voće. I prije nego sam bila na lchf-u, ja npr. ove godine nisam jela ni jagode ni maline ni borovnice…  jer ih ne volim. Meni je to kiselo, mogu ih jesti  jedino posipane bijelim šećerom (a ni onda mi ne valjaju, jer se ispišaju i to je sama voda). 
Osim toga, svih onih godina, dok sam pekla kolače, nisam stavljala limunovu i narančinu koru u kolače koje sam radila za sebe jer ne volim agrume. Ja zaista ne volim sve to kiselo bobičasto voće i agrume i bez toga mogu. Ali jako mi fale banane, lubenice, dinje… Sad po ljeti svi to jedu, a ja ne smijem.  

A koliko tek drugih stvari ne smijem jesti! Kako mi fali bijeli kruh, (lisnate) pogače i  slana peciva! I krumpir! I grah! I kolači! I pravi sladoled! I pizza! I banane!
...

S obzirom na ovo sve što se mora jesti i na ovo sve što se ne smije jesti, meni nije jasno kako ljudi mogu biti na lchf-u.

Da rezimiramo:
- ne jedem juhe od kostiju, iznutrice, čvarke i špek
- ne upotrebljavam maslinovo ulje
- ne jedem orašaste plodove kao grickalice (kruh od orašastih plodova i 
  sjemenja mi ne valja)            
- gade  mi se i sva ta silna jaja i ne znam kako da to natrpavam u sebe svaki 
  dan
- jedem masni svježi sir, mozzarellu, kajmak, sir, milleram/masno kiselo vrhnje.

Znači, ja sam u 2 tjedna smršavila samo 1 kilu jer ne jedem stvari koje mi se gade i za koje nemam novaca te jedem mliječne proizvode? A dobro.


Slika je preuzeta s interneta.

Nema komentara:

Objavi komentar