.

Da je zdrava hrana ukusna, svi ljudi na svijetu bili bi mršavi.

srijeda, 1. ožujka 2017.

Vaksi


Prije 20ak godina moja mama kupila je nekakvo, a valjda se zove Vaksi suđe – tako se nekako izgovaralo, nemam pojam kako se to pisalo (vaksy, vacsi???), a ja nisam od onih koji će sad ići istraživati kako se to točno zvalo. To je zapravo posuđe za spremanje hrane, nekakve prozirne posude s plastičnim poklopcima i uređajem koji isiše zrak kroz otvor na poklopcu; i bilo je skupo(!).

Kad je mama to dovukla doma, meni je to bilo nešto najblesavije što postoji. A najbolja stvar je bila što je mama sve isplanirala što će s tim suđem: spremit će ga za mene, kad ću ja imati svoju obitelj, muža, kuću,…  tj. ona to nije  kupila za sebe i nema niti najmanju namjeru to upotrebljavati – i spremila ga je originalno zapakiranog na ormar.

Tada sam bila u tinejdžerskim godinama i nisam shvaćala zašto nekome treba takvo suđe. Onda mi je mama objasnila, da ne citiram, jer se ionako ne sjećam točnih riječi, prepričat ću što je rekla: kad budeš zaposlena i imala obitelj ne budeš imala vremena kuhati svaki dan pa budeš kuhala jednom tjedno i onda to budeš spremala u te posude, to onda tako spremljeno može stajati danima!
Meni je to bilo krajnje blesavo i ja sam spremno odgovorila: a valjda ću imati pola sata da skuham svaki dan tjesteninu (meni ne smeta da svaki dan jedem tjesteninu s kupovnim umakom), a mogu ponekad  pojesti i sendvič, pizzu,… 
Onda sa moja mama spremno ubacila: ali od toga se budeš debljala, morala budeš kuhati juhe, variva i jela od povrća jednom tjedno da imaš za više dana; nećeš imati vremena svaki dan prati, guliti, čistiti, rezuckati,…  i kuhati povrće.
Ja sam ju pogledala kao da je pala s Marsa: ona meni proriče da ću se ja debljati pa ću se morati patiti kuhajući i jedući kojekakvo povrće, spremati to u ovo spomenuto posuđe i jesti  juhe i variva stare par dana! Tada sam pomislila: radije ću crknut!

                                   Ma jedva čekam da cijeli tjedan jedem 
                                                         zdravu, unaprijed pripremljenu hranu. Ajme, užasa!



Pa eto, po ovom blogu vidi se da je mama bila u pravu. Njezino proročanstvo se ispunilo: debljam se i ne smijem jesti ono što volim; jedino odstupanje od proročanstva je što ja  nisam sama došla na ideju da kuham zdrave splačine od povrća itd. (jer meni ne smeta što se debljam!), nego su me liječnici stavili na to.


Možda se pitate što je bilo s tim vacksi suđem. Rekla sam da ga je mama prije 20ak godina spremila na ormar.
U međuvremenu:
- mama ga nije skidala s ormara
- ja ga nisam skidala s ormara.
Dakle, posuđe i dalje stoji zapakirano na ormaru i nikad nije upotrebljavano.

Pisala sam već da ja zadnjih 16 godina nisam bila na dijeti niti sam  planirala ići ikad više u životu na dijetu: imala sam 50ak kg viška, ali prihvatila sam sebe takvu kakva jesam. U siječnju 2016. liječnici su me počeli „liječiti“ zdravom dijetnom prehranom – i točno je da su se moje prehrambene navike promijenile: počela sam kuhati i jesti zdrave splačine koje mi se gade. Točno je i da ne kuham svaki dan, nisam  kuhala svaki dan ni tijekom 16 godina dok sam bila na tzv. nezdravoj prehrani, ali sad me definitivno prošla želja da kuham svaki dan. Boli me provoditi vrijeme u kuhinji, kad ne smijem jesti ono što volim. Na brzinu pripremim to neko zdravo sranje koje mi se gadi, naravno, napravim veću količinu toga, da imam za par dana i pokupim se iz kuhinje. Ali ne, ne spremam tu hranu u vaksi suđe. Kad su me liječnici stavili na tu prehranu u siječnju 2016. u Offertisimi sam kupila par jeftinih, plastičnih posuda; za tu odurnu zdravu hranu su dobre. Ne treba meni skupo vaksi suđe za spremanje zdravih splačina. I dalje mi je plan: crknuti prije nego upotrijebim to suđe. 

A što da kažem? Mama ga je kupila, ja nisam nikad tražila da ga kupi niti sam planirala ovako se patiti na tim zdravim odurnim sranjima, ona je to „planirala“ za mene – al neka sad plan prilagodi sebi, ima i ona viška kila (ima oko 100 kg, ali nju liječnici ne liječe zdravom prehranom!). Neka si kuha odurna variva i trpa ih u vaksi suđe i neka ih jede cijeli tjedan. Suđe je kupila svojim novcima, dakle suđe je njezino: neka ga upotrebljava. 

Slika preuzeta s interneta.

Nema komentara:

Objavi komentar