.

Da je zdrava hrana ukusna, svi ljudi na svijetu bili bi mršavi.

petak, 31. ožujka 2017.

Bijeda kopija

Već  1 godinu i 2 mjeseca jedem odurnu zdravu hranu koja mi se gadi jer mi liječnici ne daju lijekove, nego me „liječe“ zdravom dijetnom prehranom.

Zaželjela sam si nešto fino: lazanje. Ali, naravno, ne smijem jesti prave lazanje, nego nekakvu tzv. zdravu varijantu. Ima na internetu hrpa recepata, niti jedan nije me oduševio, ali odabrala sam nekakav, kakav-takav. To je ta tzv. zdravija varijanta s mesnim nadjevom – ali na žalost, bez bešamel umaka. A ja obožavam bešamel umak! Ali onaj pravi, napravljen  mlijeku. Probala sam već onu dijetnu varijantu – bešamel rađen na vodi; to veze nema s bešamel umakom, a okus te mase napravljene na vodi je oduran.

U tom receptu po kojem sam radila te „zdravije“ lazanje nema nikakvog bešamela, nego se odozgo stavlja nekakav niskokalorični sirni namaz. Što mislite kakvog je okusa niskokalorični, malo-masni sir? Bljakavog.

I što sam dobila kad sam po tom receptu s neke zdravožderske stranice iskombinirala taj mesni nadjev s tjesteninom i sirom?

Ne znam kako bih opisala to što je nastalo, ali to nisu lazanje! U najboljem slučaju to je zapečeni bolonjez s tjesteninom i sirom. Tko voli takve stvari, valjda mu se ovo sviđa, ali meni se to nije ni najmanje dopalo. Tjedan dana curile su mi sline svaki put kad bih pomislila na lazanje koje ću si napraviti.
Tako sam se veselila lazanjama, a na kraju sam, kako rekoh, jela zapečeni bolonjez sa sirom. A okus svega toga nije mi se ni najmanje dopao. Sranje.
Kad inače radim fine lazanje kakve volim (masne, teške, zasitne…), napravim pravi bešamel umak s mlijekom  i stavljam ga u nekoliko slojeva (obično radim bešamel na 1,5 litri masnog mlijeka). U ovoj tzv.  zdravijoj varijanti  samo odozgo ide mrvičica tog niskokaloričnog sira – al ide ga dovoljno da pokvari okus tim wannabee-lazanjama.

Baš sad razmišljam jel su odurnije bile ove wannabee-lazanje (zapravo zapečeni bolonjez s tjesteninom) s ovim spomenutim sirom ili su užasnije lazanje s bešamel umakom na vodi. Ne mogu se odlučiti; i jedne i druge su odurne.

Naravno, dok sam na toj zdravoj prehrani, trebala bih upotrebljavati danas popularnu i razvikanu integralnu tjesteninu.


Naravno, upotrijebila sam pravu tjesteninu od isključivo bijelog brašna! Imam dovoljno iskustva, godina i mozga da znam da se meni integralna tjestenina i slične danas moderne kerefeke gade; pa nisam si željela te lazanje, kojima sam se toliko veselila, pokvariti integralnom tjesteninom. No, sir, nedostatak bešamela i mesni nadjev: pokvarili su ih sasvim dovoljno. Nemam namjeru više ikad raditi takvu „zdravu“ varijantu lazanja.

Zdrave ili zdravije varijante bilo čega tek su blijede kopije neke ukusne tzv. nezdrave hrane.

Isprobavanjem svakog novog recepta sa zdravožderskih stranica svaki dan na nov način spoznam koliko je zdrava hrana odurna.


Slika je preuzeta s interneta.

Nema komentara:

Objavi komentar