.

Da je zdrava hrana ukusna, svi ljudi na svijetu bili bi mršavi.

četvrtak, 8. veljače 2018.

Od zdrave hrane se ne mršavi…


... mršavi se od minijaturnih porcijica zdrave hrane. 

Čitala sam na nekom zdravožderskom blogu kako jedna zdravožderka trkelja o divotama zdrave hrane. I ta zdravožderka – zeljarka/kupusarka trkelja do beskonačnosti, a jedna od bombastičnijih rečenica je bila otprilike: od kupusa (zelja) se nitko nije zdebljao. To je bio zaključak neke njezine litanije o tome kako se debeli ljudi žale da su debeli, neka jedu zelje (kupus) i neće se zdebljati.

Pa, ok, ne bi se zdebljali, ali ne bi ni smršavili. Najbolje mi je kad se kaže da, ako se zdravo hraniš, onda mršaviš. Pritom svi (namjerno?) „zaborave“ napomenuti da ne smiješ jesti zdrave hrane koliko hoćeš, nego moraš jesti minijaturne porcije. Često se zdravo mršavljenje reklamira krilaticama:"ne moraš jesti manje, nego jedi pravilno" (tj. zdravije). Šipak.



Ok, kod nekih zdravoždera koji ne žele smršaviti, nego ostati na istoj težini, navodno funkcionira to da ne moraju jesti manje - ali moraju stalno jesti samo  i jedino tu zdravu hranu. 
No, većina ljudi koja je na tim zdravim prehranama – na toj je dijeti da bi smršavili. 
I da, nije kupus ukusan, ali postoje totalno neukusna jela od kupusa i malo manje neukusna. Totalno neukusno je: kupus, malo soli, malo papra, pola čajne žlice ulja i jedi – to je ta dijetna varijanta koju spomenuta kupusarka/zeljarka preporuča.
Malo manje je neukusno, ako se recimo kupus  izdinsta u masnoći pa stavi na razvaljano dizano tijesto (od fiiinog bijelog brašna) i posipa s tonom masnog tvrdog sira i ispeče kao neka pita. Ili da se kupus izdinsta i prokuha s vrhnjem. Nisu ni te varijante  neki gušt, no, barem su malo ukusnije od dijetne varijante. Ali naravno, te varijante nisu dijetne!

Ja sam već, valjda stotinu puta napisala, da ja nisam na toj zdravoj dijetnoj hrani dobrovoljno – mene liječnici u 21. stoljeću „liječe“(???) tim zdravim gladovanjem (meni ne smeta što sam debela i ne vjerujem u demagogije da zdrava hrana sve liječi).

Zadnjih mjesec dana bila sam na toj zdravoj hrani, ali nisam se držala propisanih 1300 kalorija, nego sam jela više – jer sam bila gladna! Ali, nisam jela nešto nezdravo, nego ono što spada u zdravo. Npr. smijem pojesti pola banane dnevno. Jebiga, ja sam pojela i po 3 banane u jednom danu (najprije pojedem pola, pa sam opet  gladna i za sat vremena, pa pojedem još pola, pa onda opet za 2 sata pojedem pola banane, i do večeri fakat pojedem 3 cijele banane). Za obrok smijem pojesti pola šnite integralnog kruha. Jebiga, ja sam pojela cijelu šnitu. Onda smijem 200 g povrća za ručak (dijetni, nezačinjeni kupus!). Jebiga, ja sam pojela više! Nije meni nezačinjeni kupus uopće ukusan (stvarno mi se gadi!), ali ja sam gladna!

I što sam ustanovila? U zadnjih mjesec dana dobila sam 2 kile od te neograničene zdrave hrane, očito nisam ništa smršavila. 
Dakle, nije točno da ćeš mršaviti, ako se zdravo hraniš. Mršavit ćeš jedino, ako ćeš jesti minijaturne porcijice zdrave hrane svaki dan.

To sam iskusila i kao srednjoškolka. Pisala sam već da sam zadnji put bila na dijeti kad sam imala 18ak godina. I da, onda sam zdravom hranom smršavila preko 20 kila. Ali, kad sam bila krenula na tu dijetu (meni je zdrava hrana = dijeta!) ispočetka je išlo kako-tako, ali ja sam stalno bila gladna. Kad sam bila gladna, pojela sam to nešto zdravo. Jedva da sam mršavila (1 kilu u mjesec dana; da, točno je da se nisam zdebljala u mjesec dana pa nisam ni očekivala da ću smršaviti u 20 kila u mjesec dana, ali ipak sam se nadala da ću mršaviti više od 1 kile mjesečno jer sam se odrekla svega što volim; tada nisam jela ništa masno, prženo, kalorično, slatko – fakat sam se svega odrekla). Budući da sam imala osjećaj da ta moja dijeta ne napreduje, išla sam kod svoje liječnice. I što mi je rekla? Da ja to sve super radim i samo neka nastavim, ali neka smanjim porcije. Tada  sam prvi put saznala da se ne mršavi od zdrave hrane, nego se mršavi od minijaturnih porcijica zdrave hrane. I jesam, tada sam se držala liječničkih uputa: gladovala sam na majušnim porcijicama zdrave hrane i mršavila sam. U nekoliko mjeseci (ne sjećam se više koliko) smršavila sam oko 24 kile.
Da, to fakat pali: samo moraš jesti minijaturne porcijice zdrave hrane! (A ako ste ko ja, onda ćete uz tu zdravu hranu uzimati sredstva za smirenje i pizditi cijele dane.)

Pa draga moja zeljaro/kupusarko (kako god hoćeš): ja sam se zdebljala jedući kupus i ostalu zdravu hranu u količinama koje su mi bile potrebne da ne bih cijeli dan živčanila zbog gladi. Blago tebi kad ti možeš živjeti na minijaturnim porcijicama kupusa!

Sad će neki reći da sam se ja zdebljala zato što nisam jela samo kupus u tih mjesec dana, nego sam pojela previše banana, previše integralnog kruha i ostale tzv. zdrave hrane.  A zar kupusarkina teorija počiva na tome da se jede samo, jedino i isključivo kupus? Znači, nemasni, nezačinjeni kupus treba jesti i za doručak i za međuobrok i za ručak i za drugi međuobrok i za večeru – i ne jede se ama baš ništa osim kupusa? A jebiga, tu varijantu nemam namjeru apsolutno nikad isprobavati. 

Slika je preuzeta s interneta.

Nema komentara:

Objavi komentar