.

Da je zdrava hrana ukusna, svi ljudi na svijetu bili bi mršavi.

četvrtak, 14. rujna 2017.

Hranidba tijekom noći???

Kod nas se nikad nije jelo po noći. I točka.

Ne znam ima li još koji razlog za to, ali onaj koji meni pada na pamet je praktične prirode. Pisala sam da živim na selendri u derutnoj kući, ništa nije renovirano preko 40 godina jer nemamo novaca za to… E pa na selu je bio običaj da postoji tzv. ljetna kuhinja koja se najnormalnije koristi i zimi – a odvojena je od ostatka  kuće, ima poseban ulaz itd. Dakle  kad se navečer išlo spavati: kuhinja bi se zaključala i išlo se spavati u kuću. To je značilo, ako ste po noći htjeli ići jesti, trebali ste izaći iz kuće i prijeći dvorištem do kuhinje. Ok, ljeti to nije problem. Ali zimi biste se trebali dobro obući i obuti, a po potrebi i lopatom odmetati snijeg ako je napadao, tj. napraviti si puteljak do kuhinje. Zato se u mojoj obitelji nikad nije jelo po noći.




Naravno, kad bi se kasno došlo doma, večeralo bi se npr. u 22 sata, ja sam već večerala u pola noći kad sam došla s posla, tijekom noći bi se npr. jelo na svadbi, ali u mojoj obitelji nije se ustajalo iz kreveta i išlo jesti. Čujem da je to kod drugih normalno. Pohvalile su mi se više puta rođakinje, prijateljice, kolegice,… koje žive u novima, modernim kućama/stanovima s kuhinjom: „Išla sam po noći na wc i onda sam se sjetila da u frižideru imam kolača, torte,… bila sam gladna i išla sam si radit sendvič u 2 u jutro…“.  Meni je to uvijek bilo fascinatno jer u mojoj obitelji nije bilo takvih (po)noćnih zalogaja.

Osim spomenute ljetne kuhinje, uvijek je postojala i kuhinja u kući - mala, minijaturna kuhinjica, ali nismo ju upotrebljavali. Bila je uređena i u njoj su bili aparati (danas stari preko 40 godina; osim štednjaka i miksera), ali u njoj se hrana rijetko pripremala, samo kad smo imali goste; dane smo provodili u ljetnoj kuhinji. 

Znam da je većina onih koji bace pogled na ovaj blog zgrožena mojim prehrambenim navikama, al eto: imam 36 godina i nikad nisam ustajala iz kreveta i išla jesti tijekom noći. 

Fakat ne mogu zamisliti da bih ja stvrano usred noći ustala iz kreveta, otišla u kuhinju i jela.


Slika preuzeta s interneta.

Nema komentara:

Objavi komentar