.

Da je zdrava hrana ukusna, svi ljudi na svijetu bili bi mršavi.

utorak, 24. siječnja 2017.

Kako se radi/stječe/dobiva… grižnja savjesti zbog jedenja ukusne hrane?

Obično u vrijeme blagdana i tijekom ljeta, ali zapravo, zadnjih godina to je postala pošast prisutna cijele godine… po časopisima, portalima… izniču naslovi poput: zdravi/zdraviji kolači, bez previše kalorija, bez maslaca, bez šećera, bez jaja, bez glutena,…  i nekako je uvijek nametnuta svojevrsna poveznica za te sve kolače, tj. tvrdi se da su to: kolači bez grižnje savjesti. Znam da ima ljudi koji zbog zdravstvenih razloga ne jedu sve namirnice, ali meni nisu jasni oni koji smiju sve jesti, ali se zbog nekih razloga(???) koje su sami sebi nametnuli(!) dobrovoljno odriču nekih namirnica ili jela. 



Naravno da ja ne jedem te zdrave/zdravije kolače bez maslaca, šećera, jaja, glutena, sirove, osušene itd., itd., itd. Pisala sam već više puta da si ja svaki tjedan jedan dan priuštim - sve ono za čim žudim i čeznem preostalih 6 dana u tjednu, tj. sve ono što se danas smatra nezdravim; jedem kalorične kolače koji sadrže tone bijelog šećera, margarina, biljnog šlaga,... Mene uopće nije briga koliko je to nezdravo jer ja to jednostavno obožavam! I ne, nemam grižnju savjesti kad jedem sve to tzv. nezdravo što volim. Zapravo, nikako ne razumijem zašto bih „trebala“(?) imati grižnju savjesti. Ja takvih problema nemam.

Baš me zanima kakav bi to kolač trebao biti zbog kojeg bih ja imala grižnju savjesti što sam  ga pojela. Ja takve još nisam jela.
Kako se radi/stječe/dobiva/nastaje/organizira/oblikuje… grižnja savjesti – ne znam koji glagol zapravo trebam upotrijebiti, kaže li se „raditi grižnju savjesti“ ili „stjecati grižnju savjesti“ ili „dobiti grižnju savjesti“ ili „organizirati grižnju savjesti“ ili „oblikovati grižnju savjesti“...? Ja jednostavno ne znam kako da „imam“ grižnju savjesti kad ne razumijem zbog čega bih ju trebala imati.

Ok, krenimo od pretpostavko da postoje ljudi koji zbog nekih (meni neshvatljivih) razloga imaju grižnju savjesti kad pojedu nešto ukusno. Ja to ne razumijem pa ne znam što da kažem o tome. Za takve osobe postoje ti neki kolači: zdravi/zdraviji, bez previše kalorija, bez maslaca, bez šećera, bez jaja, bez glutena,… bez grižnje savjesti…  pa oni onda jedu takve kolače i valjda onda nemaju(?) grižnju savjesti. 



Jeste li probali te navodne kolače? Ja jesam. Rekla sam da ih ne jedem – i ne jedem ih baš zato što sam imala priliku probati ih – to je preužasno. Sramota je to zvati kolačem. To s kolačima veze nema; pogotovo one danas popularne sirove mase. Znam da je taj raw-plastelin popularan, ali to je prestrašno. Kad staviš to u usta ne znaš bi li bljuvao, upotrijebio to za izradu figurica ili za zidanje kuće. Nisu ni kojekakvi paleo, lchf, bezglutenski, makrobiotički, veganski itd. kolači bolji, zapravo, ne mogu se odlučiti koji bi bili najgori. Ali zaista je sramota kad u naslovu recepta piše da je to kolač ili desert, za to bi trebalo izmisliti nekakav drugi pojam; ne znam postoji li u ikojem jeziku naziv za takvu gadost.




Ne razumijem „krilaticu“ kolači bez grižnje savjesti – jer ti spomenuti tzv. zdravi kolači uopće nisu kolači. Ili je možda u tome fora: to nisu pravi kolači, pa onda nema ni grižnje savjesti




Sve slike preuzete su s interneta.


Nema komentara:

Objavi komentar