.

Da je zdrava hrana ukusna, svi ljudi na svijetu bili bi mršavi.

četvrtak, 2. kolovoza 2018.

Lchf?


Dakle, da rezimiramo (po stoti put): od siječnja 2016. do travnja 2018. bila sam na zdravoj dijetnoj prehrani kojom su me liječnici mrcvarili (pardooooon liječili). Tijekom tog vremena ja sam svaki tjedan imala barem jedan dan (a nekad i više dana) kad sam jela sve ono što ne smijem, tj. što su mi liječnici zabranili. Prošle godine uzela sam si oko 2 mjeseca godišnjeg odmora od jedenja zdrave hrane, tj. jela sam sve ono što mi je bilo zabranjeno na zdravoj prehrani.

Tijekom te 2 godine mrcvarenja na zdravoj hrani smršavila sam 40ak kila. Ja sam zadnji put na dijeti bila oko 2000. godine. Ni 2000. godine nisam bila mršava, tada sam imala 20ak kila viška i zaključila da mi je dosta dijeta i da ne želim biti mršava (meni to ne predstavlja ništa u životu, a ne vjerujem u one demagogije da zdrava hrana sve liječi) i sljedećih 16ak godina (od 2000. do 2016.) niti sam bila na dijeti, niti sam na dijetu pomišljala. U tih 16ak godina udebljala sam se 50ak kila i prihvatila sam sebe takvu kakva jesam.

Kad su me u siječnju 2016. liječnici počeli maltretirati dijetom, ja sam bila u šoku: ne daju mi nikakve lijekove, nego me izgladnjuju tom zdravom prehranom (meni pod terapija doslovno piše: dijeta). Tada mi je liječnica rekla da ću do kraja života trebati biti na toj zdravoj prehrani. Ja sam ju gledala ko da je mutava. Meni niti na kraj pameti nije bilo do kraja života budem na tome. Moj plan je bio: biti na toj zdravoj hrano dok dođem na tu neku težinu koju oni hoće da imam, a onda ću se vratiti svojim prehrambenim navikama, tj. kombinirat ću mjesece kad ću jesti ono što volim (tj. nezdravo i debljat ću se) i mjesece kad ću biti na toj zdravoj hrani kako bih koliko-toliko bila barem blizu te neke težine koju liječnici hoće da imam.

U te 2 godine smršavila sam 40ak kila, ali ja još uvijek nisam došla na tu težinu koju liječnici hoće da imam. Oni očekuju da i dalje budem na zdravoj hrani i da mršavim. Meni je već pun ku… (ajde, nek bude kufer) te zdrave hrane, ja nikad nisam voljela takvu hranu i zaista mi se gadi. Boli me činjenica da sam 2 godine života potrošila na tu dijetu, pardooooooon, znam da se to danas ne zove dijeta, nego zdrava prehrana (meni to nije jasno, ali danas je seksi kad se kaže zdrava prehrana, a ne dijeta).

Jednostavno više nemam snage biti na toj zdravoj hrani. Zato sam u travnju 2018. odustala od zdrave hrane i prešla na tzv. Un dijetu.

Nakon 2 godine na dijeti, meni je zaista teško mršavjeti. Zadnjih nekoliko mjeseci na zdravoj hrani te zadnja 2 mjeseca na un dijeti mršavila sam oko pola kile tjedno. S obzirom na to da se odričem svega što volim, te jedem minijaturne porcijice i stalno sam gladna... - pola kile tjedno je jako malo.

Priznajem, nasjela sam na ona obećanja da na lchf dijeti „nikad nisi gladan“. I tako sam ja danas već(!)  osmi dan na tome. Osjećam se preveslano, jer kad na internetu čitam iskustva ljudi s tom dijetom, svi tvrde da mršave barem 5 kila u 1-2 tjedna. Ja sam u 7 dana smršavila pola kile. Nisam oduševljena. Ta dijeta je katastrofalna. Neću sad ovdje pisati kako to funkcionira jer ono što sam ja saznala o toj dijeti, preuzela sam s drugih web stranica (guglajte ako vas zanima).

Na toj dijeti je zaista teško. To je gore od zdrave hrane na kojoj sam bila 2 godine. Što se tiče ovoga da na tom lchf-u nitko nikada nije gladan… da, ja jedem kad sam gladna, a gladna sam stalno (očito sam zato smršavila samo pola kile u 7 dana).  
Neki pišu da na tom lchf-u imaju 2-3 obroka dnevno. WTF? Ne znam kako oni to uspiju. Ja ih imam 5-6. Na hrpetini web stranica o lchf-u piše da, ako osjetiš glad – pij vodu. A jebala te voda. Ja nisam žedna, nego sam gladna i meni u tom slučaju pijenje vode ne pomaže (svaka čast svima vama, kojima voda daje osjećaj sitosti).

Osim gladi, imam i druge nuspojave: ja sam non stop pospana! Dobro da sam sad na godišnjem, jer inače ne bih mogla eksperimentirati s tom dijetom. Prekjučer sam oko 18 sati legla na kauč i htjela sam pričekati par minuta da sunce još male zađe kako bih išla nešto raditi u vrt. Ja sam zaspala ko zaklana: probudila sam u 23 sata!!! Uopće nemam ni dojam ni sjećanje da sam se budila u tom razdoblju od 18 do 23. A kad sam se probudila nisam se osjećala odmoreno. Jedva sam se prisilila da još 10ak minuta nešto po kući napravim i odvukla sam se u sobu i bacila na krevet bez presvlačenja i pranja zubi i spavala sam do 8 sati drugo jutro. I kad sam se u jutro probudila: opet sam bila umorna! Ja na toj dijeti imam potrebu spavati  više od 10 sati dnevno. Neki dan sam si navinula sat da zvoni u 6:30 (a tu večer kad sam si nariktala budilicu, legla sam već u 22 sata jer sam opet bila umorna). Drugi dan, u 6:30 zvoni budilica, a ja imam osjećaj kao da sam spavala 5 minuta. Jedva sam se dovukla u kupaonu, umila sam se hladnom vodom valjda 3 puta, i nikako da se razbudim. Zadnjih 7 dana sam ko usporeni film. Doduše, i na onoj famoznoj zdravoj prehrani ja sam non stop bila umorna i iscrpljena, ali ne baš ovako. Da idem na posao, ja nikako ne bih funkcionirala na tom lchf-u.

Na hrpi tih stranica o toj dijeti piše da je potrebno da se organizam prilagodi.  Ok, ali da ja spavam 10 sati dnevno (dobro da sam na godišnjem!) i da sam opet umorna???? To je normalno???

I još nešto. Pisala sam da sam bila „zaboravljiva“ na zdravoj prehrani. Na un dijeti nisam imala takvih problema, ali na lchf-u ih opet imam. Mozak kao da mi uopće ne radi. Osim što zaboravljam stvari (skoro sam zaboravila torbu na autobusnoj stanici!), ne mogu se koncentrirati, misli su mi totalno raspršene. Dobro da sam krenula u to sad kad sam na godišnjem, jer da radim i da moram misliti na sve ono na što inače moram na poslu misliti, pa ja bih ovakva umorna, pospana i dekoncentrirana u tjedan dana sigurno bila nešto tako zasrala na poslu da bih dobila otkaz.
Imam problema i s probavom (stolica mi je u kuglicama kao kod zeca). Isti takav problem imala sam i na zdravoj prehrani. Na un dijeti nisam  imala taj problem. 

Ali dobro, baš da vidim hoće li se stanje popraviti. Ako vam je čudno što sam ja na lchf-u, a ne sviđa mi se - što da vam kažem? To je dijeta. Ne očekujem da će se meni dijeta sviđati (znaaaaaam da neki tvrde da je to stil života, ok, znam da ima bolesnih ljudi). 

Meni se zdrava hrana (ona kakvom su me liječnici maltretirali, pardoooon: liječili) nikad nije sviđala. I prije nego su me liječnici 2016. počeli liječiti zdravom prehranom, ja sam posljednjih 20ak godina povremeno eksperimentirala s tim i probala jesti neke stvari - zaključila sam da mi se zdrava hrana gadi. Sjećam se da su mi prijašnjih godina (prije nego sam 2 godine provela na zdravoj hrani), neki predbacivali kako mogu govoriti negativno o zdravoj hrani, a nisam probala biti na tome. 
Ok, primjedba je na mjestu. Ali sad, nakon što su me više od 2 godine liječnici maltretirali (pardooooon, liječili zdravom hranom) smatram da itekako imam pravo govoriti o tome. 

Činjenica je da se meni lchf ne sviđa i o tome sam pisala. Budući da sam uvijek voljela kuhati i peći kolače, općenito eksperimentirati u kuhinji, tjekom zadnjih 5-6 godina bila sam isprobala neke lchf recepte i bila sam zgrožena takvom hranom (nisam mogla vjerovati da ljudi to stvrano jedu). Ali, budući da nisam bila na toj dijeti, nego sam samo isprobala pokoji recept - opet će neki reći da nemam pravo negativno govoriti o tome. Sad ću baš namjerno biti na lchf-u (par tjedana?) i opisati to iskustvo. 

Za sada, s obzirom na iskustva u ovih 7 dana: pospanost, zaboravljivost, probleme s probavom, odricanje od ukusne hrane kakvu volim (hrpetina stvari je na tome zabranjena!!!) i izgubljenih pola kile: lchf je oduran.  





Slika je preuzeta s interneta. 

Nema komentara:

Objavi komentar